Branding design starting from the catalog.
Recognize UNION’s presence to professional customers with a comprehensive catalog that acts as a core tool of communication.
コミュニケーションの基幹ツールとなる総合カタログにおいて、
プロたちにUNIONの存在感を再認識させる。
UNION / UNION
1. B r a n d C o n s u l t i n g
Management & Division Research Survey Hearing –> Concept Development
–> Brand Story Development –> Tagline development
2. D e s i g n S o l u t i o n s
Key visual development –> Catalogue design development
ドアハンドル、レバーハンドルをはじめとする建築金物を制作販売するユニオン。
何千点もの商品まとめるカタログを編集し、
使いやすいだけでなく建築家の想像をかき立てるデザインとなっています。
巻頭では周年プロジェクトの一つとして、名建築とともに年を重ね、
味わいを深めるドアハンドルを収録。
時を超えて現在に贈られた風合いと品質を表現しました。
CREATIVE DIRECTOR | Osamu Misawa
ART DIRECTOR | Mamoru Takeuchi
DESIGNER | Mamoru Takeuchi
DESIGNER | Kenichiro Ohmizu
COPYWRITER | Jun Kato
PHOTOGRAPHER | Haruki Kodama
STYLIST | Takashi Imayoshi
DESIGN PRODUCTION | Michihiro Matumura (AD.Brain)